Otázky a odpovede
1. Akú lekársku starostlivosť poskytujete vo vašej psychiatrickej ambulancii?
V našej súkromnej psychiatrickej ambulancii pre dospelých sa venujeme prevencii, diagnostike a liečbe úzkostných a depresívnych porúch, porúch spánku, porúch pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), kognitívnych porúch, psychosomatických porúch a komorbidných psychických porúch pri telesných ochoreniach. Viac o poskytovaných zdravotníckych výkonoch sa dozviete v sekcii Zdravotnícke výkony.
2. Mám psychické problémy. Kedy by som mal vyhľadať odbornú pomoc psychiatra?
Ak pociťujete psychické problémy, ktorých intenzita, dĺžka trvania a zásah do vášho bežného života sú značné, odporúčame vám vyhľadať odbornú psychiatrickú pomoc okamžite.
Dobrou správou je, že ste už urobili rozhodujúci prvý krok: uvedomili ste si, že zažívate trvalý psychický diskomfort, ktorý vás obťažuje, narúša vám bezproblémové fungovanie v každodennom živote a máte motiváciu ho riešiť. V našej psychiatrickej ambulancii vám ponúkneme diskrétnu a profesionálnu lekársku starostlivosť v súlade s modernými medicínskymi postupmi a vedeckými poznatkami.
V tejto súvislosti vám radíme navštíviť sekciu Pre pacientov, v ktorej nájdete vzdelávací materiál č. 1/2025, prezentujúci zoznam vybraných situácií, v ktorých je vhodné vyhľadať pomoc psychiatra.
3. Potrebujem na vyšetrenie vo vašej psychiatrickej ambulancii výmenný lístok od všeobecného lekára?
Nie, nepotrebujete. Ak máte záujem o prvé vstupné psychiatrické vyšetrenie, môžete sa naň objednať, a to buď telefonicky, e-mailom, alebo prostredníctvom kontaktného formulára na našej webovej stránke.
4. Prečo sa dá objednať na psychiatrické vyšetrenie telefonicky len v ordinačných dňoch v čase od 11:00 do 12:00? Môžem vás telefonicky kontaktovať aj mimo uvedených hodín?
Vyvíjame maximálne možné úsilie, aby sme každému pacientovi, ktorý navštívi našu psychiatrickú ambulanciu, poskytli kvalitnú zdravotnú starostlivosť v dostatočnom časovom rozsahu a v pokojnom a bezpečnom prostredí. To v praxi znamená, že lekárka je vždy plne koncentrovaná na príslušného pacienta a na riešenie jeho psychických problémov, a to bez akéhokoľvek vyrušenia.
V záujme dosiahnutia tohto cieľa sme vyhradili samostatný hodinový časový blok (11:00 – 12:00) od pondelka do štvrtka na telefonické objednávanie sa pacientov. Pacientov prosíme, aby sa telefonicky objednávali práve v uvedenom čase, nie mimo neho.
Pacienti, ktorí sa chcú objednať na vyšetrenie do našej psychiatrickej ambulancie, nás však môžu kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom správy elektronickej pošty alebo vyplnením kontaktného formulára na našej webovej stránke.
5. Ako prebieha psychiatrické vyšetrenie?
Keďže realizácia komplexného vstupného aj kontrolného psychiatrického vyšetrenia si vyžaduje alokáciu dostatočného časového priestoru, je potrebné, aby sa pacient na každé takéto vyšetrenie vopred objednal.
Samotné vyšetrenie je zložené z viacerých fáz, pričom psychiater najskôr zisťuje aktuálny zdravotný stav pacienta, typ jeho ťažkostí, dĺžku a intenzitu ich trvania. Lekár zbiera rôzne anamnestické údaje, posudzuje pacientove psychické funkcie a vyšetruje ďalšie dôležité zdravotné parametre.
Viac informácií o priebehu psychiatrického vyšetrenia získate vo vzdelávacom materiáli č. 2/2025, ktorý je vám k dispozícii v sekcii Pre pacientov.
6. Mám obavy z psychiatrického vyšetrenia. Je vyšetrenie u psychiatra nepríjemné či bolestivé?
Nie, správne vedené psychiatrické vyšetrenie nie je ani nepríjemné, ani bolestivé. V našej psychiatrickej ambulancii pôsobí skúsená psychiatrička s citlivým ľudským prístupom a dlhoročnými skúsenosťami z oblasti intenzívnej psychiatrie. Vyšetrenie prebieha diskrétnou formou riadeného, dôverného a úprimného rozhovoru medzi lekárom psychiatrom a pacientom v bezpečnom prostredí modernej ambulancie. Je však potrebné si uvedomiť, že verbálna analýza náročnejších tém môže byť sprevádzaná emocionálnymi reakciami a prejavmi pacienta.
7. Vyšetrujete len dospelých pacientov, alebo k vám môžu rodičia objednať aj svoje dieťa?
V našej psychiatrickej ambulancii poskytujeme zdravotnú starostlivosť výhradne dospelým pacientom. V prípade, ak máte záujem o riešenie psychiatrického problému svojho dieťaťa, odporúčame vám vyhľadať služby najbližšieho špecializovaného detského psychiatra.
8. Moja dcéra má 23 rokov, je teda už dospelá. Môžem, ako jej otec, byť prítomný pri jej vyšetrení vo vašej psychiatrickej ambulancii?
Dospelých a svojprávnych pacientov štandardne vyšetrujeme v relácii typu 1:1, čo znamená, že počas vyšetrenia sa v psychiatrickej ambulancii nachádza len lekárka a pacient. Rodič pacienta sa môže vyšetrenia zúčastniť len so súhlasom svojho dospelého a svojprávneho dieťaťa.
9. Aké sú ceny jednotlivých zdravotníckych výkonov?
Keďže naša súkromná psychiatrická ambulancia pre dospelých nemá uzatvorené zmluvy so zdravotnými poisťovňami, vyšetrenia a lieky (úplnú cenu) si pacienta hradia sami. Tak zoznam zdravotníckych výkonov, ako aj cenník nájdete na webovej stránke našej psychiatrickej ambulancie. V rámci našej cenotvorby sa snažíme o maximalizáciu pomeru hodnota/cena pre pacientov.
10. Ako môžem zaplatiť za lekársku starostlivosť vo vašej psychiatrickej ambulancii?
Pacient uskutočňuje platbu ihneď po skončení vyšetrenia v ambulancii, a to buď v hotovosti, alebo bezkontaktne bankovou kartou prostredníctvom platobného terminálu. Rovnako je možný aj prevod peňažných prostriedkov na bankový účet psychiatrickej ambulancie voči vystavenej faktúre.
